Rowery cargo nie tylko dla firm


Ciekawe rowerowe inicjatywy.

W Gdyni  z sukcesem funkcjonuje wypożyczalnia rowerów cargo dla mieszkańców, gdzie można bezpłatnie wypożyczyć rower na okres maksymalnie 7 dni, przetestować ten środek transportu i poznać jego szerokie możliwości.
Miasto dysponuje 15 pojazdami wspomaganymi elektrycznie. Rowery są dezynfekowane po każdym zwrocie.
Obecnie do dyspozycji są rowery: Urban Arrow Family (dwukołowy) oraz Babboe Big E (trzykołowy). Obydwa modele posiadają wspomaganie elektryczne oraz przeciwdeszczowe namioty. Dostosowane są do przewozu dzieci, posiadają ławeczki oraz pasy bezpieczeństwa.
To genialne rozwiązanie dla rozwoju miejskiej mobilności i ograniczenia ruchu samochodów, szczególnie w zatłoczonych cenrtach miast.

Ponieważ wypożyczalnia rowerów cargo wzbudziła duże zainteresowanie, Gdynia ruszyła z nowym projektem dofinansowanym ze środków unijnych.
 Od sierpnia 2020 roku osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.

Gdyński projekt CityChangerCargoBike zakłada tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, i co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach.
Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.

Co prawda, pojawiają się głosy, że w Trójmieście bardziej brakuje spójnego i nowoczesnego systemu wypożyczalni rowerów miejskich, a zamiast roweru cargo można dokupić przyczepkę do roweru rekreacyjnego, jednak inicjatywa zdecydowanie zasługuje na uznanie i jawi się jako rozwiązanie idealne dla środowiska.

DLA BEZPIECZEŃSTWA:
Warto pamiętać, że:
- pojazd napędzany siłą mięśni o szerokości przekraczającej 90 cm nie jest już rowerem, tylko „wózkiem rowerowym” i jako taki nie ma prawa korzystać z dedykowanej infrastruktury rowerowej (drogi dla rowerów, pasy, śluzy), a jedynie z jezdni. 
- „Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę” (Art. 33, ust. 2).
Oczywiście większość cargo posiada specjalne ławeczki do przewożenia dzieci, ale podobnie jak w przyczepkach rowerowych, dzieci powinny być przypięte pasami bezpieczeństwa. Pasy takie są standardowym wyposażeniem większości modeli albo też można je dokupić jako akcesorium.


https://rowery.trojmiasto.pl/Gdynia-Dofinansowania-do-rowerow-cargo-dla-mieszkancow-n147298.html
Komentarze
* Ten email nie zostanie opublikowany na stronie.